2018. augusztus 30., csütörtök

Kiera Cass- Párválasztó 1.






Ismételten egy fantasztikus jó könyvet sikerült elolvasnom, ez pedig Kiera Cass-tól a Párválasztó 1. része volt. Már régóta szemeztem ezzel a sorozattal, de valahogy mindig találtam újabbnál újabb könyveket és valahogy mindig elcsábultam. Bár ne tettem volna.
 Legelsősorban a borítója nyerte el a tetszésemet. Ezek a gyönyörű ruhák , amelyeket rávarázsolták csak úgy vonzza a tekinteteket. Mivel a fülszöveg olyan sokat nem árul el, kicsit tartottam tőle az elején, hogy majd valami középkori történetet kapunk hercegnőkről és hercegekről, de pozitívan csalódtam, mert egy fiatalos, jól meg írt könyvet kaptam a kezembe.

Az elején nekem az Éhezők viadala c. filmre hasonlított, mivel itt is kapunk egy városról egy képet, ahol kasztok vannak és ezeknek az embereknek van egy adott számuk, hogy ők melyik kategóriába tartoznak ( ez az elején egy kicsit zavaros volt nekem, de hamar megszoktam). Aztán jön az a bizonyos esemény, ahol minden kasztból kiválasztanak 1-1 lányt, akik részt vehetnek a Párválasztón és ezek a lányok közül kerül majd ki a Herceg jövőbeli menyasszonya.

De térjünk egy kicsit vissza a szereplőkre. America Silverről és az ő családjáról kapunk rögtön az elején egy képet, hogy ők mit dolgoznak, hányas kasztban vannak. Kiderül, hogy ők az ötösök, se nem gazdagok, de nem is szegények, pont középen helyezkednek el a ranglistán. Azt nem mondom, hogy nem kell beosztaniuk az ételt és meg is van említve, hogy maradék sosem marad, mert valaki mindig akar egy kicsivel többet enni. America családja az éneklés, zene és a festészet szakmájában dolgozik. Ebből keresik meg a mindennapi ételre a rávalót. A lánynak van egy titkos viszonya egy hatos kasztban lévő fiúval. Mivel ezt tiltja a törvényük, hogy egy alattuk lévő kasztban élő férfival/ nővel folytassanak viszonyt,  ezért titokban mindig éjfélkor egy kis faházikóban találkoznak. Persze ezzel is megszegik a kijárási tilalmat, de ezt őket nem érdekli.
 Nekem Aspen az elején még mondhatjuk úgy is, hogy tetszett és jaj de aranyos és milyen romantikus ez a kis kapcsolat, viszont ez teljesen megváltozott a könyv végére. Igaz, hogy nem Aspen a fő célpont, akit meg kell szeretnünk, hanem Maxon herceg, aki ugye párt keress magának és így jobban megismerhetjük és minden szál körülötte forog. De mégis egy szerelmi háromszöget kapunk a végére, és egy képet ahogy szegény America őrlődik a két fiú között, hogy most melyik iránt mit is érez valójában. Aspennel való titkos viszonya 2 évig tart, miután a fiú szakít vele, ezért is nehéz neki túllépnie rajta.
Nekem ez a kapcsolat nem hozta magával azt a nagy szerelmi szálat, amit elvárna az ember. Persze voltak aranyos részek, de itt meg is állt számomra és nem ment el egy olyan irányba, hogy azt tudjam mondani , hogy meghatott volna a kettőjük kapcsolata. Ezért sem értettem, hogy miért erőlködik annyira, hogy visszaszerezze a lányt. Ő tett pontot a végére a kapcsolatuknak, akkor miért hátrál vissza?
De ennyi elég is volt Aspenről/ből, térjünk is rá az imádott Maxon hercegre. A könyv elején inkább egy csendes, unott, visszahúzódó srácról kaphatunk képet, amit America lát belőle a tv-ből. Persze a felszín alatt, egy vicces, okos, aranyos és egyben imádni való srácot kapunk. A megismerkedésük kezdetén kicsit nekem túl hivatalos volt, ahogy megnyilvánult America előtt, persze ez nem az ő hibája, hogy egy palotában nőtt fel, ahol nem voltak barátai, bizalmasai, akikkel megbeszélhetett dolgokat. De ahogy egyre jobban merülünk bele a könyvbe, úgy látjuk hogy mennyire felszabadult lett ez idő alatt. Maxon és America kapcsolata az elején inkább a barátságra épült, de ahogy egyre több időt töltenek egymással úgy kezd kialakulni valami olyan, ami már több mint barátság.
A történet közben megismerhetjük még azt a 35 lányt is, aki Americával együtt van a palotában, közelebbi szemszögből Marlee-ról kapunk képet, aki nagyon jó barátságban lesz Mer-rel. De ugye hülye libák nélkül nem is lenne igazi a kép, így még megismerhetjük Celeste-t, aki a kettesek kasztjába tartozik és el is várja a jó módot, ha már ahhoz van szokva. Róla egy nagyképű, ki ha én nem képet kapunk. Ő ott áskálódik, ahol csak tud, mondjuk nekem már a legelejétől nem volt szimpatikus és persze ezt a rossz képet nem is tudja megváltoztatni, inkább még ront is a helyzeten, hogy még egy kicsit se tudjam megszeretni.

Ez a könyv számomra tipikusan az a könyv volt, amikor elkezded az A betűnél és a végén a pontnál teszed le. Lehet, hogy nem egy izgalmas, akció könyvet kaptam, de nem is ezt vártam el, hanem kaptam egy könnyed, romantikus, vicces, hercegnős könyvet, ami annyira elragadott a való világból, hogy egy kicsit én is hercegnőnek érezhettem magam. Igaz, hogy mikor elérkeztem a ponthoz, akkor azt hittem, hogy megbolondulok, hogy így lett vége, úgyhogy már egy percen belül fenn voltam a könyves bolt honlapján és meg is rendeltem a következő két könyvet. Ahogy barátnőm is elmondta, ez az a könyv, amikor kiolvastad és már rohansz a folytatásáért. Mert kíváncsi vagy, mert izgatott vagy és még több időt hercegnő akarsz lenni. Úgy érzem ezt a történetet nem most először és nem most utoljára olvastam el.

Értékelés:10/10

Szereplők:
Maxon

Aspen

America


Írta: Betti :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése