2018. szeptember 21., péntek

Beth Reekles- Kissing Booth - Csókot vegyenek!



Beth Reekles könyve 2013-ban jelent meg itt Magyarországon. Viszont én csak idén bukkantam rá kolléganőm segítségével, mikor megkaptam tőle névnapi ajándékként. És milyen jól is tette, hogy ezt választotta.
 Ez a történet a Wattpadon vált híressé és el is nyerte a tiniregényeknek járó Watty Award- díjat. A fülszövegen fel van tüntetve hogy Stephenie Meyer 17 éves utódja az írónő. Hát én nem annak tekintem, ha most visszagondolok a Meyer könyvekre nekem ez sokkal jobban tetszett. Lehet, hogy ez nem volt annyira túl bonyolítva és nem egy olyan könyv, amit ha felemlít valaki, akkor egyből tudni fogja az illető, hogy miről is szól. Viszont, aki olvasta szerintem annak megragad a fejében. Mondjunk, ami nekem egy picit furcsa volt, hogy a könyv végén, ami angol szavak megjelennek a történetben , akár nevek, helyszínek le vannak írva fonetikusan, ami nagyon viccesre sikeredett és én személy szerint jót nevettem rajta. Persze, aki nem tud jól angolul neki ez hatalmas segítség, de sok esetben nem úgy van leírva, ahogy ki kellene ejteni. De ez nem is lényeges, ettől még a történet egy 17 éves „tollából” nagyon jól sikerült. Kicsit hasonlított a LOL könyvekre, az egyszerűségét és az aranyosságát tekintve. Illetve már az elején sejteni lehetett, hogy mi lesz a könyv vége, de ez nem gátolt benne, hogy ugyanúgy élvezzem, mintha nem tudnám. És még 23 évesen is meg tud mosolyogtatni egy ilyen kis tini regény.

A történetben a 16 éves Rochelle Evans, mindenki számára csak Elle az iskola népszerű csaja, mindenkivel jóban van és a társaság közepe. Mikor ezt megláttam, már előre örültem, hogy végre nem ugyanazt kapom, mint a többi könyvben, hogy egy félénk, visszahúzódó karaktert kapok, akit mindenki halálra cikiz, hanem egy menő csajt, aki még szép is.
A legjobb barátja Lee Flynn is szintén menő, bár én először egy olyan fiúra gondoltam, aki a saját csapatában játszik, viszont kiderül, hogy nem, így sokkal barátságosabb lett a karaktere is.
Elle és Lee kiskoruk óta elválaszthatatlanok, itt mindenki azt gondolná, hogy nincs fiú és lány között barátság és majd a srác szerelmes a csajba vagy fordítva, bár ebben az esetben az első megoldás lenne a befutó, de itt megint csak tévedésbe esünk, mert nem így van. Itt fellélegeztem, hogy végre egy történet,  ami nincs tele klisékkel és nem ugyanazt a sztorit kell megint végig olvassam egy kicsi csavarral, mint az összes többi könyv esetében.
Lee Flynnek van egy bátyja Noah, aki az álom menő pasiként szerepel és, aki olvasta ezt a könyvet az szerintem ezt cseppet sem bánta. Elle titokban szerelmes belé, de ezt nem mondhatja el senkinek még a legjobb barátjának sem , mert az mindent felborítani, és ezt nagyon is jól tudja. Csakhogy egy iskolai rendezvényen nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy eltervezték és Noah megcsókolja Elle-t és ezzel el is kezdődhet a történetben a titkolózás, a bujkálás, ami eltart egészen a könyv háromnegyedéig.
Aranyosak voltak együtt, ahogy próbálták védeni a kis titkukat, de mégis kicsit úgy érzem, hogy nem kellett volna ebből akkora ügyet csinálni. Elle nagyon tart attól, hogy Lee megharagszik rá és elveszíti a legjobb barátját, viszont így csak súlyosbít a hazugságokon, és ahogy telik az idő egyre jobban közeledik, hogy egyszer csak lebuknak Noah-val és akkor vége mindennek. Persze ez meg is történik és Lee nincs elragadtatva ettől a helyzettől, hogy a legjobb barátja és a bátyja a háta mögött összejöttek és hazudtak neki, viszont idővel megbarátkozik a helyzettel még ha nem is tetszik neki, de elfogadja , hogy Elle-nek ez a választása.
Mikorra már mindenki boldog lehetne, akkor jön a nagy csat és Noah elmegy a Harvard-ra, így csak távkapcsolat működhet közöttük. És akkor az olvasó várná, hogy majd folytatódik és lapozol , de nincs tovább. Ezért remélem, hogy jön majd valamikor a folytatása, mondjuk így is eltelt már 5 év mióta ez a könyv megjelent, de mivel tavaly készült belőle film is és a Netflix- en lehetett látni, ami itthon idén jelent meg, így én még reménykedem abban, hogy az írónő érzi a késztetést, hogy tovább írja Elle és Noah kapcsolatát.

Amikor megláttam, hogy van belőle film egyből letöltöttem és megnéztem.
Film szereplői
 Na és akkor jött a pofára esés. A film egyáltalán nem hű a könyvhöz, olyan szintű ellentétek vannak a film és a könyv között, hogy az hihetetlen. Alapvető dolgok nem egyeznek, amik szerintem fontosak a könyvben. Nem is értettem, hogy minek csináltak belőle filmet, hogy ha pl. azt megváltoztatták, hogy Elle a könyvben egy menő csaj, a filmben viszont egy senki vagy, hogy a könyvben utálja a motorokat a filmben pedig imádja. Ez az egyik ilyen momentum ami tetszett, amikor azon veszekedtek a Noah-val, hogy ő aztán fel nem ül a motorjára és akkor erre tessék. Végre örülhettem, hogy nem az a megszokott dolog alakul ki ebből a könyvből és akkor a filmmel mindent elrontottak, amit én felépítettem magamban. Na meg még a szereplők is csúnyák voltak. Elle- ről és Noah-ról ne is beszéljünk. Azt nem tudom ki választotta ki a szereplőket, de borzalmasan játszották el a szerepüket. Bár amit ebből a könyvből összehoztak én nem tudom filmnek tekinteni, inkább egy viccnek. Lehet, hogy ez csak egy könyv adaptáció és nem kell ugyanannak lennie, viszont ennyire eltérnie sem kellene.
Amit most már sose fogok megtudni, de lehet hogy ha nem olvasom a könyvet akkor tetszett volna a film is, mert alapjában egy aranyos kis sztorit próbáltak összehozni kisebb nagyobb sikerrel, viszont így hogy előtte olvastam a könyvet és még friss volt az élmény egyáltalán nem tudtam élvezni, se a cselekményt, se Noah-t. Egy dögös srácot kapok a könyvben és akkor kapok egy ilyen nyakigláb rondaságot. De legalább a felsőteste jó volt, ha már a fejét nem tudtam nézni. A film nekem teljes mértékig egy hatalmas nagy csalódás lett. Ha ezt tudom előre, biztosan nem néztem volna meg, mert ennek így semmi de semmi értelme nem volt, hogy megcsinálták.
 Párommal néztük meg, de neki tetszett, mondjuk neki nem volt viszonyítási alapja, mint nekem. Volt egy olyan gondolata, hogy lehet, hogy az írónő akarta ezt. De kérdem én akkor a könyvben miért az ellentétét írta le. Ha én valamit leírok akkor azt úgy is akarnám megvalósítani a filmvásznon, ha már van rá lehetőségem. Amit a filmben összehoztak egy nagy kupac szemét lett. ( De ez az én személyes véleményem csak. )


Ha esetleg folytatódna Elle és Noah története KÖNYV formában, azt nagyon szívesen elolvasnám, mert tényleg érdekelne, hogy mi történik velük. De film formában soha többet.
Én így is ritkán nézem meg filmen azokat a könyveket, amiket meg filmesítenek. De ismételten itt volt a példa, hogy nagyon jól teszem. A könyv ezerszer jobb, a megfilmesített változatánál. Főleg akkor, ha eleve nem is azt adják vissza.

Szereplők, ahogy én elképzeltem:
Elle

Lee

Noah

Értékelés:
Könyv: 10/10
Film: na ezt viszont értékelni se tudom, annyira nem tetszett…

Írta: Betti:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése